Java

7 december 2017 - Java, Indonesië

Zoals (aan vele) belooft onze eerste reisblog. We zijn nu inmiddels meer dan een maand onderweg. Na een hele lange reis kwamen we aan in Jakarta, daar hadden we de eerste twee nachten geboekt. Het hotel zag er van buiten prima uit, van binnen een beetje primitief, maar het was te doen. Jakarta vonden wij beide geen leuke stad, weinig te doen en iedereen wil iets van je. Vervolgens zijn we doorgegaan naar Bogor, daar had Kaz een ontzettend leuk hostel uitgezocht. De eigenaresse van het hostel was ongelofelijk gastvrij en deed alles voor ons. In Bogor hebben we onze eerste tocht gemaakt van 4,3 km omhoog naar een krater. Het pad naar de krater toe was via de jungle. We hadden besloten om het zelf te gaan lopen en niet met een gids, de vrouw van het hostel zei tenslotte dat het prima te doen was. Wel hadden we een taxi geregeld die ons zou brengen, zou wachten en ons daarna weer naar het hostel terug zou brengen. Daar stonden we dan... We hadden aan twee locals gevraagd of we met hen mee mochten lopen maar ze liepen omhoog alsof ze de trein moesten halen (op teenslippers!!). Was dus een redelijk zware tocht om mee te beginnen. Na Bogor zijn we door gegaan naar Cisolok, een heel klein kustplaatsje. Zaten in een hostel met een heel mooi uitzicht maar daar was ook alles mee gezegd. In drie dagen was de stroom 2x uitgevallen, overal zaten insecten en muggen waren er in overvloed. We zaten daar samen met een vader en een dochter, dat maakte de plek daar heel gezellig. In de buurt was weinig te doen maar er was wel goed te zien hoe de lokale mensen daar leven. Omdat het zo lastig was om vanuit daar naar een andere plek te gaan hebben we daar langer gezeten dan de planning was. Nadat het hoog tijd was om door te gaan zijn we ongepland gestopt in Bandung. Het bleek daar zo leuk te zijn dat we zelfs extra nachten hebben geboekt. Daar hebben we een hele dag rond getourt in de omgeving van Bandung. Een medewerker van het hostel waar we verbleven ging mee als gids. We zijn naar een krater geweest, gelunched aan een meer met uitzicht (had zo een anzichtkaartje kunnen zijn...), naar de theeplantages geweest, naar een aardbeien boerderij geweest en daar heel toeristisch zelf aardbeien geplukt, lekker pizza gegeten en geeindigd in de karaokebar. De volgende dag heel vroeg naar Yogyakarta. Het viel direct op hoe toeristisch het was in vergelijking met de andere plaatsen. Een paar dagen rondgelopen en lekker gegeten en de laatste dag een tour gedaan. We begonnen bij Borobudur, indrukwekkend om te zien, de grootte en de details.. Daarna zijn we naar Prambanan gegaan, een heel ander soort tempel maar wij vonden het beide net zo indrukwekkend. Het regende helaas wel keihard, dus stonden we daar in onze poncho's, volledig nat geregend.. Na Prambanan heeft Kaz 's werelds duurste koffie op, gemaakt van kattenpoep... overigens was het hier maar €1, 80 voor een kopje, echt duur in onze ogen was het dus niet. Toen we in de avond terug kwamen gingen we met de nachtbus naar Malang. Eenmaal daar aangekomen besloten we al snel om meteen door te gaan met een tour. In de middag zijn we daar nog even naar de rainbow village gegaan, helaas regende het zo hard dat we er niet echt van konden genieten.. om 12 uur in de nacht vertrokken we richting de bromo vulkaan. We werden opgehaald met een busje en gingen daarna met de jeep naar het uitzichtpunt om daar de zonsopkomst te kijken. Na een prachtige zonsopkomst gezien te hebben zijn we naar de vulkaan zelf gegaan om deze te beklimmen. De Bromo vulkaan ziet eruit zoals het typische plaatje in het hoofd van de meeste mensen. Hoog, met in het midden het gat waaruit de stoom komt, heel gaaf om te zien!! Je hoorde hoe het borrelde van binnen. De klim overigens was heel goed te doen. Bij de tour inbegrepen zat een nacht in een luxe hotel heerlijk om op die manier bij te komen. Voor de Ijen vulkaan vertrokken we om 3 uur in de nacht, de klim naar boven was een stuk zwaarder dan die van de Bromo maar het uitzicht tijdens de wandeling was een van de mooiste van wat we gezien hebben. Boven op de vulkaan was weinig te zien, door de wind was er zo veel rook dat dat dus ook ongeveer het enige was wat er te zien was. Daarna naar een waterval gegaan en besloten om nog een extra nacht in Java te blijven in een luxe verblijf zodat we de volgende dag naar Bali konden gaan.
In onze volgende reisblog zullen we jullie dus vertellen hoe Bali was!

Liefs, Kaz en Lorain
xxx

1. Denise:
    9 december 2017
    Wat leuk te lezen! Wat hebben jullie in een maand al veel leuke dingen gedaan! Geniet ♡
  2. Suus Bas Noor:
    9 december 2017
    Gaaf Kaz en Lorain!! Wat een prachtig avontuur al tot zover. Genieten saampjes! Dikke knuffel Bas, Suus en Noor xxx
  3. Papa:
    9 december 2017
    Hoi lieve schatten wat een mooie foto,s en leuk verhaal, jullie genieten er wel van. Leuk om jullie te kunnen volgen. 👄 papa
  4. Carla:
    9 december 2017
    Geweldig om te lezen Kaz en Lorrain en wat hebben jullie al n hoop gezien zeg. Leuk om jullie zo te volgen.
    Op naar t volgende blog 😍😘
  5. Marga Alleblas:
    9 december 2017
    Geweldig Lorain en Kaz, wat ‘n andere wereld maar ontzettend gaaf dat jullie dit met z’n tweetjes kunnen ervaren. Geniet ervan en nog ‘n hele mooie reis saampies. 💋💋 Ps. Het is hier rond het vriespunt🌧brrrrr.🙋
  6. Lisette:
    9 december 2017
    Helemaal leuk om zo jullie reis te volgen.
    Veel plezier samen!
  7. Gail:
    9 december 2017
    Leuk zeg om te lezen wat jullie allemaal doen!! Wat een ervaring!! Geniet ervan!! Xx
  8. Nicole en Daan:
    Geweldig lieve schatten!!! ❤️
  9. Marcel & Judith:
    9 december 2017
    Heerlijk om te lezen hoe geweldig jullie t hebben😀 En wat gaat de tijd snel. Alweer een maand weg !!
    Hoop dat we nog vele mooie ervaringen op jullie pad komen. Dikke kus van ons
  10. Ank vogels:
    10 december 2017
    Wat een fantastische belevenis heerlijk dat het zo fijn gaat lekker doorgaan met genieten liefs Cinth en Ank💞💞💋💋
  11. Helma en Gerard:
    10 december 2017
    Pas een maand onderweg en al zoveel gedaan en gezien. Heel gaaf!! Heel veel plezier op Bali en vooral blijven genieten samen
  12. Papa en Mama:
    10 december 2017
    Prachtige foto's zitten erbij! geniet, blijf lief voor elkaar, en heb het goed saampjes!
    Dikke kus.
  13. Jellie de haan:
    17 december 2017
    Heel veel plezier daar wat een avontuur!!!!
    Leuk om alles te lezen!!!
    Gr van pieter en jellie uit franeker
  14. Eelkje:
    18 december 2017
    Wat een avontuur,die jullie samen mogen beleven
    Leuk om dit te lezen!!
    Veel plezier,😘
  15. Esther:
    18 december 2017
    Wat vreselijk leuk om te lezen we blijven jullie zeker volgen op jullie avontuur heel veel plezier samen en vooral doe voorzichtig xxx Peter en Esther van der Sluis
  16. Hans van der Sluis:
    18 december 2017
    Heel gaaf dit zo een beetje mee te kunnen beleven. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Geniet er van.